Struś z Afryki wielką atrakcją dla dzieci w agroturystyce.

Czy hodowla strusia okaże się drogą do poprawy kondycji finansowej polskich hodowców? Riposta jest niewątpliwie twierdząca. Dotychczas nigdy oraz w żadnej innej produkcji producenci hodowlani  nie stali przed podobną szansą, jak obecnie. Należy zdać sobie sprawę z tego, że realnie wyłącznym brakującym artykułem na rynku, którego zapotrzebowanie pokrywane jest w około jednej trzeciej jest mięso ze strusia. Strusina jako artykuł handlowy istnieje relatywnie niedawno, na a jego niewielka zawartość tłuszczu oraz cholesterolu czynią, że robi się coraz bardziej atrakcyjne. Na domiar tego mięso strusie nie jest zagrożone BSE i to też podnosi atrakcyjność wyrobu. Ze strusia da się zużytkować realnie wszystko, zaczynając od pazurów, przez mięso, jaja, skórę, aż po tłuszcze, które stanowią podstawę do wytwarzania imponującej próby kremów. Nie zapominajmy tudzież o widokówkach ze strusiem. Wskazane jest uwzględnić również zjawisko, że strusie da się wykorzystać nie wyłącznie w charakterze przedmiotu hodowli, ale również w roli atrakcji turystycznej. Hodowle strusi znajdują się praktycznie w każdej szerokości geograficznej. Służy im każdy klimat, od Czarnego Lądu po zimną Kanadę. W naszym kraju dysponujemy świetnymi warunkami, tak w kontekście klimatu, ogromnego areału ziemi stojącej odłogiem, jak i zasobów ludzkich, które można spożytkować. Istotna jest także doskonała lokalizacja naszego kraju pomiędzy Wschodem, a Zachodem. Europa sprowadza teraz ponad 70% strusiny zza granicy Unii. Żaden inny kraj Europy nie posiada takich sposobności wykorzystania ziemi, jak nasz. Zainteresowanie produktami ze strusia jest wielkie. Hodowcy nie potrafią jeszcze dostarczyć taką ilość mięsa, jakiej oczekują hipermarkety do zainicjowania kooperacji. Aby pokryć wyłącznie nikłą część zapotrzebowania mięsa ze strusia tylko u nas, należałoby zabić cały krajowy stan, co bezspornie nie wchodzi w rachubę. O wielkości problemu niech świadczy to, że aktualnie hodowcy nie stanowią dla siebie żadnej konkurencji, jako że tak poważne jest zapotrzebowanie, ale przeciwnie, chętnie opowiadają o hodowli jak i udzielają każdej niezbędnej wiedzy.